Дерегуляція та розвиток підприємництва: підсумки 2015 року

За підсумками 2015 року розроблено оновлену Концепцію дерегуляції, яка акцентує увагу на побудові ефективного регуляторного поля, на більш відповідальному ставленні органів влади до створення нових регуляцій та на скасуванні неефективних правил та норм.

У сфері дерегуляції та розвитку підприємництва у 2015 році вдалося досягнути таких результатів:

Підписана програма з ЄС на фінансування Офісу ефективної регуляції на 3 роки, починаючи з 2016 року. Офіс має стати ключовою рушійною силою дерегуляції, він складатиметься приблизно з 70 фахівців (юристів, бізнес-аналітиків та експертів по зоні вільної торгівлі з ЄС), що на постійній основі аналізуватимуть регуляторне поле України та готуватимуть проекти нормативних документів з дерегуляції. Наразі укомплектовано кістяк команди, вирішені першочергові організаційні питання функціонування офісу, складено план першочергових дій, підготовлені перші проекти нормативних актів. Офіс ефективного регулювання має фокус на сферах та індустріях, що мають найбільшу цінність для малого та середнього бізнесу.

Прийнято зміни до регламенту КМУ, що спрощують погодження документів дерегуляційного характеру (термін на погодження зменшено до 5 днів, окремі документи за індивідуальним погодження прем’єр-міністра дозволяється вносити на розгляд уряду без попереднього погодження з ЦОВВ).

У Верховній Раді і КМУ пройшли "Дні економічного розвитку та дерегуляції", під час яких було схвалено цілу низку законопроектів і нормативних актів щодо дерегуляції.

Скасовано обов’язкові сертифікати по 16 видам продукції, скорочені переліки видів діяльності, що підлягають ліцензуванню, з 56 до 30; запроваджено електронне ліцензування.

Майже 1,5 роки діяв мораторій щодо здійснення перевірок суб’єктів господарювання, що було одним з найдієвіших заходів захисту бізнесу від контролюючих органів. Наразі у Верховній Раді знаходиться законопроект, який проголосований у першому читанні та має на меті продовжити дію мораторію ще на півроку.

Спрощено порядок відкриття та ведення бізнесу – використання печаток суб’єктами господарювання є добровільним.

Поновлено роботу Національного органу стандартизації та розблоковано роботу з прийняття гармонізованих стандартів. За рік прийнято 4833 національних стандарти, з яких 2651 гармонізовані з міжнародними та європейськими, у тому числі 1459 – під директиви ЄС. Утворено робочу групу, що працює над запуском програми автоматичного перекладу стандартів TRADOS.

Детально ознайомитися зі Звітом можна за посиланням.

Національна рада реформ створена для забезпечення політичного консенсусу у процесі проведення реформ, який складається з представників всіх зацікавлених сторін та є майданчиком для пошуку консенсусу і прийняття рішень. Основними завданнями Національної ради реформ є визначення пріоритетів реформ, координація дій із реформування, моніторинг реалізації та досягнення цілей реформ. Рішення Національної ради реформ приймаються за умови консенсусу всіх учасників, що забезпечує узгодженість позицій у процесі реформ.

Джерело